Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen2018-11-09T20:31:58+01:00
Welke vestigingen hebben jullie2019-02-07T12:05:08+01:00

BudgetRuimte werkt met twee handelsnamen. BudgetRuimte en RuimteDirect in hetzelfde pand aan de Argonweg 17 in Amersfoort.

Verder kunt u ook terecht bij SAFE Ruimteverhuur in Deventer en Roosendaal.
Dit is een partnerbedrijf van BudgetRuimte.

Wat zijn de openingstijden?2018-11-07T13:21:10+01:00

Openingstijden opslagruimten, ateliers en werkruimten

U heeft 7 dagen per week van 06:00 tot 23:00u toegang tot uw opslagruimte, atelier of werkruimte.

Openingstijden kantoor BudgetRuimte Amersfoort

  • 7 dagen per week open van 08:00 – 20:00 uur alleen op afspraak

Maak direct een afspraak bel ons nu op 033 2000 220 of plan direct online een afspraak in
Een medewerker van ons team staat dan voor u klaar om u in alle rust de mogelijkheden te laten zien en te kijken welke opslag- of werkruimte het beste aansluit bij uw wensen en behoefte.

Wij zijn in noodgevallen 24/7 telefonisch bereikbaar op 033-2000 220

Wat bedoelen jullie met gratis kleine laad- en losmiddelen?2018-11-07T13:20:40+01:00

Wij bedoelen hiermee steek- en rolwagens en meubelcontainers. Hiermee kunt u uw goederen tot aan de deur van uw opslagruimte, werkruimte of atelier brengen.

Kunnen jullie ook transport of verhuizing van mijn goederen regelen?2018-11-07T13:20:11+01:00

Wij kunnen u hierin zeker op een goede wijze assisteren. Indien u contact met ons opneemt, zullen wij de mogelijkheden met u doornemen.

Wat als ik mijn toegangspas en sleutel verloren of vergeten ben?2018-11-07T13:19:43+01:00

BudgetRuimte helpt u graag. Bij het vergeten van de toegangspas en sleutel dient u zich te legitimeren met een geldig legitimatiebewijs. Uit veiligheidsoverwegingen kunnen wij de toegangspas en sleutel uitsluitend afgeven aan de contractant. De toegang kan in zo’n geval enkel tijdens kantooruren worden verleend. Mocht u de toegangspas verloren zijn rekenen wij €25,- borg voor een nieuwe pas.

Hoe kan ik laden en lossen?2018-11-07T13:19:13+01:00

Bij BudgetRuimte kunt u overdekt en droog laden en lossen. Een groot deel van de opslagruimten kunt u zelf bereiken met uw personen- of bestelauto, mits deze niet hoger is dan 2,70 meter. Indien u niet helemaal tot aan de deur van uw opslagruimte kan komen, kunt u gratis gebruik maken van onze goederenlift en laad- en losmiddelen.

Hoe staat het met de temperatuur in het pand?2018-11-07T13:18:42+01:00

Binnen het pand wordt de temperatuur goed gereguleerd om ongewenste temperatuurschommelingen te  voorkomen. Werkruimten en ateliers zijn aangesloten op het centrale verwarmingssysteem.

Is de veiligheid gewaarborgd?2018-11-07T13:18:06+01:00

Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel. Uw spullen staan dan ook gegarandeerd veilig opgeslagen bij BudgetRuimte:

  • Ons grote pand wordt 24/7 zowel binnen als buiten d.m.v. videobewaking beveiligd.
  • ’s Nachts wordt het gebouw van BudgetRuimte goed bewaakt door een beveiligingsbedrijf.
  • U heeft toegang tot ons terrein en het gebouw d.m.v. een persoonlijke elektronische toegangspas.
  • Elke opslagruimte is voorzien van een stevig slot en is alleen bereikbaar met een elektronische sleutel.

Met al deze voorzorgsmaatregelen is het goed mogelijk dat uw spullen bij BudgetRuimte veiliger zijn opgeborgen dan bij u thuis.

Op welke tijden kan ik in bij mijn opslagbox of werkruimte?2018-11-07T13:17:34+01:00

U heeft 7 dagen per week van 06:00 tot 23:00u toegang tot uw opslagbox of werkruimte.

Uitzonderingsgevallen voor 24 uurs toegang zijn uiteraard bespreekbaar. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Waar kan ik algemene huurvoorwaarden vinden?2019-02-01T18:21:35+01:00

Onze heldere algemene huur- en gebruikersvoorwaarden kunt u hier vinden
U ontvangt tevens een exemplaar bij het afsluiten van uw contract.

Hoe lang kan ik bij BudgetRuimte huren?2018-11-07T13:16:40+01:00

Voor inboedelopslag hanteren wij een minimum huurperiode van 2 maanden. U hoeft geen einddatum op te geven, want u kunt elke dag van de maand de huur van uw opslagbox of werkruimte weer opzeggen, met een opzegtermijn van maar 1 maand.

Wat dien ik mee te nemen bij het afsluiten van een huur contract?2018-11-07T13:15:51+01:00

Bij het afsluiten van een huurcontract voor een opslagruimte, atelier of werkruimte in Amersfoort, dient u de volgende zaken te overleggen en te voldoen:

Particulieren

  • Legitimatie
  • Pinpas
  • Huurbedrag tot einde van de maand
  • Borg van 1 maand huur

Bedrijven

  • Legitimatie
  • Pinpas
  • Uittreksel van de Kamer van Koophandel
  • BTW-nummer
  • Huurbedrag tot einde van de maand
  • Borg van 1 maand huur
Hoe kan ik betalen?2018-11-07T13:14:57+01:00

Bij het afsluiten van een huurcontract maken wij de eerste factuur op. In deze factuur zijn de volgende kosten opgenomen:

  1. Huurtarief tot het eind van de huidige maand
  2. Borg ruimte: 1 maand huur
  3. Borg elektronische toegangspas: €25 per elektronische toegangspas

Deze rekening kunt u contant of per pin voldoen. De volgende huurperioden worden automatisch geïncasseerd.

Heeft u een openstaande factuur en wilt u direct betalen? Kom dan langs op ons kantoor en betaal bij de servicedesk.

Kan ik als particulier opslagruimte bij u huren?2018-11-07T13:14:30+01:00

Uiteraard kunt u als particulier een opslagruimte bij ons huren. BudgetRuimte maakt geen verschil tussen de huur van particuliere opslagruimte en zakelijke opslagruimte. Dus zowel particulieren als bedrijven zijn bij ons van harte welkom om opslagruimte te huren.
Het enige verschil tussen particulieren en bedrijven is dat bedrijven de BTW kunnen verrekenen, particulieren betalen geen BTW.

De tarieven voor een opslagruimte, opslagbox, atelier of werkruimte vind u terug op de pagina tarieven.

Moet ik lang van te voren mijn opslagruimte reserveren?2018-11-07T13:13:38+01:00

Een opslagruimte reserveren is verstandig. Reserveer uw opslagruimte tijdig vooruit en u komt niet voor verrassingen te staan.

Naar bepaalde maten opslagruimte is veel vraag. Op het moment dat u weet hoeveel ruimte u nodig heeft voor de opslag van uw spullen, adviseren wij u om deze direct vast te leggen d.m.v. het afsluiten van een huurcontract. Op de dag dat u uw opslagruimte daadwerkelijk gaat gebruiken, gaat de huurperiode in.

U kunt al ruim van te voren uw opslagruimte bij ons kunt vastleggen. Het voordeel is dat u op de verhuisdag zelf geen tijd kwijt bent aan de administratieve afhandeling en u zich volledig kunt richten op de verhuizing zelf.

Een opslagunit reserveren is gratis.

Hoe kan ik het huurcontract voor mijn opslagruimte bij BudgetRuimte opzeggen?2019-12-04T15:38:40+01:00

Opzeggen is heel makkelijk!

Al onze huurcontracten zijn per maand opzegbaar, tenzij u een langere termijn afgesproken heeft.  Om op te zeggen kunt u ons een email sturen naar admin@budgetruimte.nl. Hierbij hanteren wij een maand opzegtermijn.

Wij zullen uw ruimte opzeggen en dit per mail aan u bevestigen. Als uw opslagruimte, atelier of werkruimte leeg is, kunt u de elektronische toegangspas en de sleutel van het slot afgeven bij de receptie. Deze dienen aangeleverd te worden in een envelop, die u terug kunt vinden bij de opzeg desk (naast de receptie).

Uw borg wordt binnen 6 weken teruggestort op uw rekening.

Waar kan ik terecht met vragen, klachten of suggesties voor/over BudgetRuimte?2018-11-07T13:12:36+01:00

Wij staan u graag te woord en vinden uw feedback zeer waardevol.

Heeft u een vraag, klacht of een suggestie? Neem dan contact op met onze klantenservice. Indien u een e-mail stuurt naar info@budgetruimte.nl, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Wat moet ik doen als ik niet langs kan komen bij BudgetRuimte in Amersfoort?2018-11-07T13:12:06+01:00

Indien u een huurcontact wilt afsluiten en het u niet lukt om zelf bij onze vestiging in Amersfoort langs te komen, bieden wij de mogelijkheid om bij u langs te komen. Een medewerker van BudgetRuimte komt bij u langs en verzorgt op locatie de administratieve afhandeling van uw huurcontract.

Het is ook mogelijk dat een medewerker van BudgetRuimte op een later tijdstip uw spullen ophaalt en naar uw opslagruimte brengt. Voorwaarde is wel dat de huur en de borg vooraf zijn betaald.

Neem gerust contact met ons op om uw situatie en wensen te bespreken. Wij zijn bereikbaar op 033-2000 220.

Hoe groot zijn de opslagboxen?2018-11-07T13:11:02+01:00

BudgetRuimte verhuurt opslagboxen in alle soorten en maten. U kunt bij ons al terecht voor een unit vanaf 2 m².
Bij ons vind u ook ruimten van 5 – 7,5 – 10 – 12,5 – 20 – 50 – 100 m² en groter. De hoogte van de ruimte varieert van 2,85 tot 4 meter.

Op de pagina met tarieven vind u tevens de afmetingen van de opslagruimten die wij aanbieden.

Weet u niet precies hoeveel opslagruimte u nodig heeft? Met onze ruimtecalculator berekent u snel en eenvoudig hoeveel opslagruimte u nodig heeft voor uw spullen.

BudgetRuimte denkt graag met u mee en biedt passende oplossingen op basis van uw opslag behoeften. Heeft u een specifieke wens? Informeer dan naar onze maatwerk oplossingen.

Ga naar de bovenkant